Hoe u een cannabisstoornis in uw wagenpark kunt aanpakken?

Een groeiend aantal staten – en het hele land van Canada – heeft recreatief marihuanagebruik gelegaliseerd. De operationele details en fiscale gevolgen voor deze veranderingen worden nog steeds besproken en besproken, maar er is iets dat dringender voor u is om te overwegen.

Welke invloed heeft een cannabisstoornis op uw wagenpark, uw werkplek en uw personeel?

Verminderd rijgedrag en veiligheid op de werkplek zijn altijd hoge prioriteiten geweest voor wagenparkbeheerders. Maar het implementeren van een nultolerantiebeleid kan nu juridische problemen opleveren. Mogelijk moet u een meer genuanceerde benadering hanteren als u te maken hebt met werknemers die legaal recreatieve cannabis gebruiken. Omdat het moeilijk is om een ​​tijdlijn vast te stellen voor de effecten van cannabis, kunnen wagenparkbeheerders voor serieuze uitdagingen komen te staan ​​bij het aanpakken van cannabisstoornissen.

Uitdagingen bij het detecteren en testen van cannabisstoornissen

Testen of een medewerker gedronken heeft, is al lang een relatief eenvoudig proces. In tegenstelling, het detecteren van (en testen voor) cannabisstoornis brengt een aantal moeilijkheden met zich mee. Om te beginnen blijft THC (tetrahydrocannabinol — de stof die in de eerste plaats verantwoordelijk is voor de verslechtering van cannabis) in het lichaam lang na de eerste consumptie.

Wat betekent dat?

Het betekent dat de detectie van THC in het lichaam van een persoon niet noodzakelijkerwijs bewijst dat ze aangetast zijn. Het is alsof alcohol een maand in je systeem blijft nadat je een glas wijn hebt gedronken. Deze discrepantie tussen een verminderde cannabisfunctie en het louter vaststellen dat een werknemer de drug heeft gebruikt, kan wagenparkbeheerders in een lastig parket brengen.

Maar laten we de wijnanalogie nog een stap verder nemen. Stel je voor hoe lang je gehandicapt was na dat glas wijn? puur een kwestie van mening.

Cannabisstoornis meten

Zonder de aanwezigheid van THC te kunnen gebruiken als een indicator voor een verminderde cannabisfunctie, leggen veel organisaties tijdslimieten op tussen het gebruik van de drug en het uitvoeren van werkgerelateerde taken.

De algemene consensus (en hier is enige variatie) is dat een persoon tot 24 uur na het gebruik van cannabis aanzienlijk kan worden aangetast en na die periode aanhoudende effecten kan ervaren. Dat is al vrij breed. Wanneer je dieper begint te graven, kunnen de verschillende perspectieven op basis van hoeveelheid en consumptiemethode je in een konijnenhol brengen waar je misschien nooit uitkomt. Het ongemakkelijke feit van de zaak is dat er is geen definitief geaccepteerd tijdsbestek voor een cannabisstoornis.

De verwarring wordt duidelijk bij het onderzoeken van het cannabisbeleid van Canadese wetshandhavingsinstanties:

  • De stad Calgary heeft politieaanbiedingen verboden om ooit cannabis te consumeren
  • Vancouver PD vereist eenvoudigweg dat officieren “fit for duty” zijn zonder expliciete regels voor cannabisgebruik
  • RCMP-officieren mogen 28 dagen voorafgaand aan een dienst geen cannabis consumeren
  • De Canadese strijdkrachten zeggen dat leden geen cannabis mogen consumeren 8 uur voordat ze een taak uitvoeren, 24 uur voordat ze een geladen wapen hanteren of een voertuig besturen, of 28 dagen voordat ze zich bij een vliegtuig of onderzeeërbemanning voegen.

Wat moet een wagenparkbeheerder denken van al deze dubbelzinnige – en vaak tegenstrijdige – informatie over cannabisstoornissen? U probeert tenslotte alleen uw medewerkers en wagenpark te beschermen.

De kans grijpen

We hebben vastgesteld dat de perceptie van hoe lang iemand lijdt na cannabis op zijn best duister is. Daarom moeten wagenparkbeheerders waarschijnlijk vermijden om een ​​beleid te maken zoals hierboven vermeld. Probeer in plaats daarvan deze uitdaging als een kans te zien.

Slimme managers zullen nieuwe cannabiswetten gebruiken om versterken hoe gevaarlijk het is worden aangetast (door welke stof dan ook) op de werkplek. Benadruk hoe een handicap op de werkplek de veiligheid van iedereen in gevaar brengt – en volkomen onaanvaardbaar is. Als uw organisatie nog geen officieel beleid inzake beperkingen op de werkplek heeft, is dit het perfecte moment om er een te maken. (Het is ook een goede manier om ervoor te zorgen dat u voldoet aan arbeidswetten.)

De meest voorgestelde richtlijnen voor het ontwikkelen van een beleid inzake arbeidsbeperkingen op de werkplek raden aan om te focussen op gedrag, geschiktheid om taken uit te voeren en de veiligheid van de werknemer en zijn collega’s te waarborgen. U kunt deze kans ook aangrijpen om gemeenschaps- of bedrijfsbronnen te benadrukken die beschikbaar zijn voor personeelsleden die middelenmisbruik of andere psychische problemen ervaren. Juridische bijzonderheden variëren tussen rechtsgebieden, maar over het algemeen hebben werkgevers het recht om toezicht te houden gedragsveranderingen die wijzen op een mogelijke alcohol- of cannabisstoornis. Waaronder:

  • Plotselinge stemmingswisselingen
  • Onduidelijke spraak
  • De geur van alcohol of marihuana
  • Moeite met lopen
  • Tremoren of trillen

(Het is belangrijk op te merken dat de meeste van deze zichtbare symptomen ook verband kunnen houden met andere lichamelijke of geestelijke gezondheidsproblemen. Trek geen conclusies.)

Er is geen manier om te voorspellen hoe werknemers zullen reageren als ze worden geconfronteerd met een cannabisstoornis. Maak duidelijk dat uw organisatie op mogelijke beperkingen let uit bezorgdheid voor het welzijn van het personeel en de veiligheid op de werkplek.

Loop het probleem voor

Alleen de tijd zal uitwijzen welke impact de legalisering van recreatieve cannabis zal hebben op onze samenleving en werkplekken. Maar je kunt het probleem voor zijn door: het stellen van verwachtingen voor het gedrag van het personeel en het wegnemen van het stigma die het cannabisgebruik omringt. Aangezien een groeiend aantal juridische autoriteiten cannabisgebruik bestraft, moeten we het potentieel voor cannabisbeschadiging op dezelfde manier aanpakken als we zouden omgaan met zorgen over alcohol, geneesmiddelen op recept of geestelijke gezondheidsproblemen.

Als u een wagenparkbeheerder bent die zich zorgen maakt over de veiligheid of het gedrag van uw chauffeurs, staat Nero Global voor u klaar. Neem vandaag nog contact met ons op om te bespreken wat we voor u kunnen doen.

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Transistore.be
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart